Доставчиците от последна инстанция, общественият доставчик, крайните снабдители, производителите и търговците на електрическа енергия имат право да предприемат действия за преустановяване на снабдяването с електрическа енергия на крайните клиенти при неизпълнение на задължението за своевременно заплащане на дължимите суми във връзка със снабдяването с електрическа енергия. В случай на преустановено снабдяване поради наличие на забавени плащания по издадени фактури за електрическа енергия, снабдяването се възстановява след като бъдат заплатени просрочените задължения и направените разходи за неговото преустановяване и възстановяване чрез заплащане на съответната цена за услугата съгласно утвърден ценоразпис.
Актуална информация за текущите непланирани прекъсвания на електрозахранването бихте могли да получите, като посетите интернет страницата или чрез обаждане на телефонната информационната линия на дружеството. Всеки клиент би могъл да подаде до оператора на електроразпределителната мрежа писмено искане за проверка на качеството на електрическата енергия, като дружеството е длъжно да извърши проверка, при която се съставя Констативен протокол. В случай че се установят отклонения от нормативно установените показатели за качество, електроразпределителното дружество е длъжно да изпълни мерки за подобряване на характеристиките на доставяната електрическа енергия, а разходите за извършената проверка са за негова сметка. В случай че при проверката не се установят отклонения, разходите за проверката са за сметка на клиента.
В случай че става въпрос за планирана подмяна на електромера, електроразпределителното дружество съобщава на клиентите си времето, през което електрозахранването ще бъде преустановено. Такава информация може да бъде открита като съобщение на видно място на адреса на клиента. Информация за предстоящите прекъсвания на снабдяването с електрическа енергия на обектите се публикува и на интернет страницата на дружеството.
При смяната на електромера се съставя констативен протокол, който се подписва от служителите на дружеството и от клиента. В случай че клиентът не присъства и/или откаже да подпише констативния протокол за подмяната на електромера, дружеството има право да го състави в присъствието на свидетел.
Сметките ми за електроенергия са много високи. Как да проверя дали електромерът ми измерва правилно?
Ако имате съмнения, че задълженията Ви за консумирана електрическа енергия са завишени спрямо консумацията, бихте могли да поискате да бъде извършена техническа проверка на средството за търговско измерване (СТИ) с еталонен уред. При проверката на СТИ с еталонен уред се съставя констативен протокол. За да бъде извършена проверка с еталонен уред, е необходимо да подадете заявление до оператора на разпределителната мрежа и да заплатите цената на услугата съгласно одобрен ценоразпис на дружеството. В случай че резултатите от проверката покажат, че СТИ не отчита в рамките на изискваната точност, разходите Ви за нея ще бъдат възстановени.
Можете също да подадете заявление до оператора на електроразпределителната мрежа с искане да бъде извършена метрологична експертиза на СТИ. Експертизата се извършва от Българския институт по метрология (БИМ) по реда на Глава пета от Закона за измерванията. СТИ се демонтира и съхранява от оператора на разпределителната мрежа, който осигурява изпращането му в БИМ, запечатано с пломбите и стикерите, записани в констативния протокол, съставен при демонтажа.
Разходите за метрологична експертиза са за сметка на: оператора на електроразпределителната мрежа, в случай че експертизата докаже неизправност на СТИ, или на клиента, в случай че експертизата докаже изправност на СТИ.
Помощна информация Карта на сайта
© 2017 Комисия за енергийно и водно регулиране. Всички права запазени.